Vero Moda
Kunderna rasar på klädjätten. Bildkälla: Henrik Montgomery/TT/Francis Joseph Dean/Dean Pictures/Alamy

Kunderna rasar på klädjätten: “Är det här ett skämt?”

Klädjätten uppmanade sina kunder att anmäla sig till nyhetsbrevet för att få tag på ett populärt plagg som släpptes under onsdagen. Nu är många kunder upprörda över hur företaget skötte släppet.


Under onsdagen skulle klädföretaget Vero Moda fylla på lagret av ett plagg som länge varit slutsålt. Det är ett plagg som uppmärksammats på flera olika sociala plattformar. 

Kunder från flera olika länder längtade efter att få sätta klorna i det populära plagget. 

Felicia Wedin är personen som ligger bakom designen av den populära klänningen. Bildkälla: wefelicia/Instagram

Uppmanade kunderna att anmäla sig på nyhetsbrevet

Det var initialt förra året som en rosa klänning släpptes på Vero Moda. Det var ett samarbete mellan klädjätten och influencern Felicia Wedin, som skrev följande på sociala medier inför släppet:

"Förra sommaren släppte jag den här klänningen tillsammans med Vero Moda och den här klänningen får så mycket kärlek än i dag. Det faktum att jag får meddelanden dagligen från tjejer som vill bära den här klänningen på bröllop, balkvällar, födelsedagar "is blowing my mind"."

I ett instagraminlägg från 17 april hintade Vero Moda att det populära plagget skulle komma in i lager igen, efter att ha varit slutsålt länge.

Vero Moda marknadsförde släppet av klänningen med att kunderna skulle prenumerera på deras nyhetsbrev – för att få förtur på plagget. Det "vanliga" släppet skulle ske klockan 10.00, men hade man som kund anmält sig på nyhetsbrevet skulle man få förtur redan klockan 06.15.

Många upprörda kunder: "Blir provocerad över hur detta är skött"

Nu rasar kunderna på klädjätten. Under onsdagen blev många kunder besvikna på Vero Moda. I kommentarsfältet beskriver kunderna sin upprördhet:

"Undrar mest om den rosa klänningen ens var tillgänglig?"

"Så dåligt skött av er, usch så beskviken."

"Blir provocerad över hur detta är skött"

"Är det här ett skämt?"

"Har väntat på detta sjukt länge, är så så ledsen och besviken!"

Vero Moda besvarar kritiken

Vero Moda besvarar kritiken i kommentarsfältet med att säga att de uppskattar responsen och att det är det enda sättet de kan förbättra sig. De förklarar vidare att det har funnits ett enormt intresse för klänningen och att det var därför varan sålde slut.


Läs mer nyheter från Nyheter24 här:

Uber och Klarna i globalt avtal

Systembolaget: Så mycket alkohol kan försvinna

Allt om Marcus Noterius: Fru, sjukdom, barn och TV4-jobbet

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!